Garanti Bankası Hesap Tasfiye ve Çözümü

Garanti Bankası Hesap Tasfiye ve Çözümü

Arkadaşlar başıma gelen bu olayın peşinden çok koşmuş birisi olarak size tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.

Zamanında malum web tasarım, seo gibi işlemler ile ilgili pek çok kişi yada kurumla temasta bulundum. Gerek forum siteleri üzerinden gerekse reel hayatta pek çok insana web sitesi yaptım,logo tasarladım, seo işlemleri için yardımcı oldum. E haliyle bunların hepsi için para aldım. Özellikle seo konusunda giriş çıkışlar oldukça fazlaydı (neden derseniz 1 adet site için 30 adet tanıtım yazısı almak demek banka hesabında 30 adet eft/havale yapmak demek). Birde şu açıdan düşünün 30 adet EFT için bankanın benden keseceği ücret nerden baksanız o dönemde 5 TL yada 6 TL gibi bir ücretti ve sadece EFT ücreti bana 180 TL’ye mal oluyordu. O dönem içerisinde en güvenilir ödeme yöntemleri arasında PAYPAL ve ŞANS OYUNLARI vardı ve bunların işlem komisyonu yok denilecek kadar azdı. E haliyle bu hesaplara para gönderim ve alma konusunda banka sanırım bana kızmış olacak ki hesabımı tasfiye etme kararı almış. Ve tabi ki bunu size alenen telefonda açık açık dile getirmiyorlar..

Şimdi gelelim asıl konumuza, Tasfiye işlemlerini banka neden yapıyor ? Yani neden müşteri kaybetsin ki, sonuçta her işlemden öyle yada böyle para kazanıyor.

Sebebi ”MASAK” arkadaşlar. Mali Suçları Araştırma Kurumu olarak geçiyor, doğrudan maliyeye bağlı. Şahsi hesap kapatma sebepleri takibe alınmam İMİŞ! 🙂 Öyle ki PAYPAL yurt dışı merkezli bir ödeme aracı olduğundan buradan yapılan her işlemde para önce paypal’a yani yurt dışına gidiyor ve daha sonra ordan 15 gün süreyle kendi hesabımıza çekiyoruz. Maliye’de tüm bu işlemlerden sonra sizi takibe alıyor ve hesabınıza bakıp canları isterse kapatıyorlar. Yahu canını sevdiğim ülkesinde bu kadar kolay mı ? Ben kendi adıma konuşayım, çizdiğim bir LOGO 20 TL 🙂 Sattığım bir tanıtım yazısı 10 TL yada sattığım link 30 TL.. Bu para nereden gelirse gelsin bu şekilde bir ÖĞRENCİ hesabına nasıl risk teşhisi koyulabilir. İşin daha da kötüsü, RİSK diyoruz da ne riski? işte üzücü kısmı da tam olarak bu ”KARA PARA AKLAMA”.. Yani Masak kuruluş amacı online kara para aklama işlemlerinin önüne geçmek. Yahu ben öğrenciyim, kendi geçimimi sağlıyorum.. 20 TL ile 30 TL ile kara para nasıl aklanır.. Bu para dünyanın neresinden gelirse gelsin.. Düşünsenize 100 Tane işlem olsa aylık 3.000 TL yapar 30 TL’den.. Komik değil mi bu durum.. Birde Bankada ki insanların size bakışı ? Yada insanlara anlattığınızda onların hakkında ne düşündükleri ? Acaba ne yaptı da hesabı açmıyorlar bakışları insanı bitiriyor. Benim kadar hassas bir insansanız.

Garanti bankasına mecbur muyum ? Başka banka mı yok ? Evet mecburum arkadaşlar. Çünkü ben bu ülkenin bir genci bir vatandaşıyım. Ailesi yıllarca vergi ödemiş, canı pahasına korumuş, 15 Temmuz’da sokağa inen bir gencim. İş arıyorum, ve bulduğum tüm işler kaderime yada şansıma hepsi GARANTİ BANKASI ile çalışıyorlar.. Çok başarılı olduğum mülakatlar sürecinde şirketin GARANTİ BANKASI ile çalışma durumundan ve benim de hesap açamamamdan dolayı işe giriş sürecim durduruldu. Üstelik o çok istediğim ve benim geleceğim olan işin, istenilen evraklarının tamamı hallolmuşken (garanti bankası maaş hesabı hariç) böylesi talihsiz bir durumdan dolayı işe girememek üzüyor. Herkesin kendine göre ihtiyacı var maddi imkanları var.. Allah kimseye muhtaç etmesin ama bu yaşta yaşadığım bir durumu (o zamanlar 19-20 yaşlarındaydım) şimdi fark ediyorum.

Çözüm olarak arkadaşlar size şunları söyleyeyim, yaklaşık 5 tane şube müdürü gezdim, genel merkeze yazdım, haklı müşteri hattını aradım, garanti bankası çalışan eş dostuma sordurdum çözümü yok. Daha tasfiye edilen hiç bir hesabı açtıran olmamış sanırım. Herkesin tek söylediği şey bu hesap açılmaz, uğraşma. Fakat bana göre bir çözümü olmalı, çünkü birisi bunu yapabiliyorsa bi şekilde düzeltme durumu olmalı. Size tavsiyem sebebini öğrendikten sonra benim durumumla aynı olan arkadaşlar ”MALİYE”ye gidin. Ordan bir inceleme talebinde bulunun. Geçmişe dönük hesaplarınız incelensin ve problem olmadığı taktirde size bir yazı verilmesini talep edin. Bu talep doğrultusunda bankaya tekrar gidin ve elinizde ki kağıtla yeniden başvurun. En azından eliniz boş bir şekilde bankaya gitmenizden iyidir. Çünkü şube müdürünün dediği tek şey bunu biz maliye tarafından gelen taleplerle inceleyip kapatıyoruz. O halde maliyeden alacağınız bu kağıdın en azından size bir şans kazandıracağını unutmayın. Allah bu durumda ki tüm arkadaşların yardımcısı olsun..

YORUM YAZ